Het bestuur
Het bestuur bepaalt het beleid van ons fonds. Het behartigt de belangen van iedereen die bij het fonds betrokken is. Het bestuur wordt ondersteund door verschillende interne en externe partijen. Op pagina 11 van het jaarverslag ziet u een organogram van de organisatie van ons fonds in 2020.
Wijzigingen in 2020
Op 7 januari 2020 is Charlotte Soons benoemd tot bestuurslid namens de werkgeversverenigingen EPV en Dutchman. Op 30 april werd Adri Jansen benoemd namens de werkgeversverenigingen EPV. Het bestuur is in het tweede kwartaal van 2020 met twee nieuwe onafhankelijke bestuursleden uitgebreid met een profiel voor de sleutelfunctiehouder risicobeheer en sleutelfunctiehouder interne audit.
Op pagina 11 e.v. van het jaarverslag leest u meer over de samenstelling van het bestuur.
Waar hield het bestuur zich in 2020 mee bezig?
Naast reguliere zaken, had het bestuur in 2020 speciale aandacht voor een aantal thema’s. We lichten er een paar uit. Meer informatie over deze en andere thema’s, leest u op pagina 23 e.v. van het jaarverslag.
Covid-19 en financiële positie van het fonds
Toekomst van het pensioenfonds
*Eind februari 2021 ondertekenden de twee fondsbesturen en de sociale partners in de bedrijfstakken een intentieverklaring over het samengaan van beide fondsen. Inmiddels is gebleken dat een fusie met dit fonds niet haalbaar is. Het fonds onderzoekt op het moment van schrijven de toekomstmogelijkheden opnieuw. |
Communicatie
Ons fonds vindt de communicatie met deelnemers en pensioengerechtigden belangrijk. In 2020 is een communicatiebeleidsplan voor de jaren 2021 en 2022 opgesteld en daarvan afgeleid een communicatiejaarplan voor 2021. Onze communicatie in 2020 richtte zich op de speerpunten:
- Digitale communicatie
- Communicatie voor werkgevers (digitale werkgeversbrochure, digitale nieuwsbrief)
- Communicatie voor deelnemers (nieuwsbrief, e-mailservice, website en deelnemersportaal)
U leest meer over onze communicatie in 2020 op pagina 31 e.v. van het jaarverslag.
Contact |