Nieuws

Werkgever: belangrijk nieuws bij de afrekennota 2020

Wij willen u graag informeren over een aantal zaken met betrekking tot de afrekennota 2020 die u in maart 2021 van ons ontvangt.

Wanneer ontvangt u wat?

Vanaf april ontvangt u maandelijks een afrekennota. Die versturen we rond de 15e van de maand. U kunt van ons nog verwachten (of hebt al ontvangen):

Datum Onderwerp
15 maart  laatste voorschotnota over de maand januari 2021 (bedrag gebaseerd op voorschotnota december 2020)
eind maart afrekennota kalenderjaar 2020 en afrekennota januari 2021
vanaf 15 april maandelijkse afrekennota, startend met februari 2021

Wat ziet u op de afrekennota’s van 2020 en januari 2021?

Op de afrekennota over 2020 en de afrekennota januari 2021 verrekenen we de voorschotten die we eerder in rekening brachten. Ook de verwerkte pensioenaangiftes vanaf 2020 zijn hierin meegenomen.

Wijzigingen 2020 verwerkt

De wijzigingen die u over het jaar 2020 aan ons doorgaf, zijn verwerkt in de afrekennota’s. Dat heeft wat langer geduurd dan we graag hadden gewild, maar we hebben gekozen voor kwaliteit boven snelheid. De wijziging in administratiesystemen door de overgang van PHJ van AZL Amsterdam naar AZL Heerlen was daar de grootste oorzaak van.

Wijzigingen vóór 2020 nog niet verwerkt

De wijzigingen die u met terugwerkende kracht hebt doorgegeven over de periode vóór 1 januari 2020 zijn nog niet allemaal verwerkt in de afrekennota’s. Dat betekent dat veel afrekennota’s nog niet helemaal correct zijn.

  • Hebt u nieuwe deelnemers gemeld met een indienstdatum vóór 2020? Dan zijn die wel op de afrekennota opgenomen vanaf 2020. Voor de periode daarvoor volgt wellicht nog een correctie.
  • Hebt u deelnemers uit dienst gemeld vóór 2020? Dan staan die nog op de afrekennota. De correctie daarvoor volgt op een later moment.

Zodra de wijzigingen van vóór 1 januari 2020 zijn verwerkt, verrekenen we de premie met u. We kunnen helaas nog niet aangeven wanneer dat gaat zijn.

Controleer de specificatie

Op de werkgeversportal vindt u een specificatie van deze afrekennota op deelnemersniveau. U kunt deze als volgt bekijken:

  1. Ga naar azlonline.eu;
  2. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord;
  3. Ga naar het tabblad Facturering > Nota overzicht > Klik op Zoeken.

Als u de premiegegevens per deelnemer wilt bekijken, kunt u verder gaan met de volgende stappen:

  1. Klik vooraan op het vergrootglas van de afrekennota die u wilt bekijken;
  2. Klik onderaan op Verder, dan ziet u de afgedragen premie per deelnemer;
  3. U kunt er voor kiezen om dit overzicht te downloaden met de button download details.

Correcties over 2020 kunt u aan ons doorgeven. Die verwerken we op de volgende afrekennota. Hebben de correcties betrekking op de periode vóór 2020 en heeft u deze aan ons doorgegeven, dan hoeft u die niet opnieuw door te geven. Heeft u deze correcties nog niet aan ons doorgegeven? Neem dan contact met ons op. U ontvangt van ons bericht wat te doen als wij alle wijzigingen van vóór 2020 verwerkt hebben in de administratie.

Wij staan voor u klaar

Stel uw vragen bij voorkeur via het contactformulier in de werkgeversportal. We krijgen signalen dat het lang duurt, voordat u antwoord krijgt op onze vragen. We streven ernaar om iedereen binnen de afgesproken termijn van 10 werkdagen van een antwoord te voorzien. Vragen over de (Uniforme) PensioenAangifte blijven op dit moment wat langer liggen door de grote werkvoorraad. Daarvoor bieden we onze excuses aan.